pondělí 1. ledna 2018

Od dcery a zetě
z Beskyd jsme dostali k Vánocům mimo jiných dárků jehněčí maso.
 A vyvstala otázka co s ním. Ze všeho nejdříve jsem se musela odprostit od myšlenky na ovečku. A brát to tak, jak mě učil dědeček. Žádného zvířete nesmíš litovat, které je na jídlo. Je to tedy kruté, ale pravdivé. Tudíž myšlenka zažehnána a maso jako maso.
PS. dědeček by včera oslavil 108 let.
........................
A tak bylo 23.12. vyndáno z mrazáku, na štědrý den odpoledne naloženo a na první svátek vánoční upečeno. Na internetu jsem si našla ten nej recept a šla na věc.

Marináda
......
rozehřátá půlka másla smíchaná s dvěmi decy olivového oleje
větší špetka tymiánu, 
 bazalka
česnek dle chuti ( já dala 7 opravdu velkých stroužků)
...............
Ze všeho jsem maso opláchla, lehce osušila a z obou stran osolila. Po vložení do pekáče jsem ho po obou stranách potřela marinádou a zbytek marinády nalila do pekáče. Přikryté druhým pekáčen jsem ho pekla na 180stupňů jeden a půl hodiny, během pečení obracela, podlévala vodou a následně i výpekem a poté jsem sundala pekáč a dopékala ještě hodinu. Přeci jenom to byly velké kusy.



Jako přílohu bramborové kuličky.
Pro nejstarší dceru bezlepkové, má bohužel celiakii.
.............
Recept:
300g vařených, oloupaných a nastrouhaných brambor
100g bezlepkové mouky,
půl vajíčka
malinko soli
Dělala jsem 14 kouliček, vařila cca 10 minut ve vodě s tochou kypřícího bezlepkového prášku. Knedlíčky nebyly oslizlé.

 ................
A nám:
500g čisté váhy vařených brambor
1 vejce a od dcery ten zbytek vajíčka z bezlepkových kouliček. Jinak stačí jedno.
150g hrubé mouky
1 lžíce solamylu
sůl
a opět vaříme cca 10 minut  
..................
Všichni si pochutnali a tak to má být :-)
 .....................
Krásný Nový rok.
 Eliška
 

2 komentáře:

  1. To jste si pochutnali. Eliško, do nového roku 2018 jen šťastné dny v kruhu rodinky přeje Marie.

    OdpovědětVymazat